Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Ταξίδι


"Γιατί γράφεις τη λέξη 'Ταξείδι' με 'ει' ;" με ρώτησε (κάπου στη δεκαετία του '70) ο παλιός μου φίλος Ηλίας Πετρόπουλος. Νέος περί τα γράμματα τότε, και με κάπως ρομαντική αντίληψη για τη γραφή και την εικόνα της, απάντησα ότι μου φαίνεται πως με "ει" το "ταξείδι" εμπλουτίζεται, κερδίζει σε περιεχόμενο. Με κοίταξε για λίγο στα μάτια και μου είπε. "Άσε τις αρλούμπες, μικρέ. Η λέξη προέρχεται από το 'τάξις'. Βάλε ένα γιώτα, κι αν θέλεις τα ταξίδια σου να έχουν περιεχόμενο, κοίτα να αποδείξεις το ταλέντο σου με την περιγραφή τους. Κάντα αξιανάγνωστα.''

.



        • Demetrius Chryssikos Σωστο ειναι νομίζω «Ταξείδιον»....
          Monday at 7:40pm ·
        • Aliki Zervakaki Το ταξίδι τ χρόνου κ τ ζωής αλήθεια πως γράφεται?? :-)
          Tuesday at 12:59am · · 1 person
        • Demetrius Chryssikos ‎"Το μόνον της ζωής του ταξείδιον" (Γεώργιος Βιζυηνός)
          Tuesday at 4:52am · · 1 person
        • Costas Mavroudis Για κάποια χαρακτηριστικά περιστατικά στη σχέση μου με τον Ηλία Πετρόπουλο δες στο μπλογκ μου costas-mavroudis.blogspot.com
          Tuesday at 7:26am · · 1 person
        • Dimitris Petsetidis Πολλάκις ήμαστε δεμένοι με τις εμπειρίες μας. Εγώ, λοιπόν, που έβλεπα τα τραίνα με <<αι>>και ταξίδευα με τραίνο νιώθω σαν να εκτροχιάζεται όταν το βλέπω με <<ε>>
          Tuesday at 8:02am · · 5 people
        • Ioanna Avramidou κι εγώ επίσης δεν μπορώ να συνηθίσω τη νέα ορθογραφία, όσο για τα ταξείδια μου αρέσει να τα κάνω με το τραίνο!!! καλημέρα
          Tuesday at 8:49am · · 2 people
        • Regina BOu Δεν είχε δίκιο;
          Tuesday at 11:13am ·
        • Regina BOu Κανείς δεν το γράφει με ει πλέον από τότε που εγώ ήμουν μαθήτρια δημοτικού. Και η μητέρα μου η οποία ήταν άριστη ορθογράφος -λόγω της δουλειάς της- πάντα το έγραφε με γιώτα.
          Tuesday at 11:17am ·
        • ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ Εδώ έχουμ προσαρμοστεί σε κοτζάμ μονοτονικό, για ένα τρένο θα μιλάμε
          Tuesday at 2:09pm ·
        • Costas Mavroudis Παιδιά, η άκρη αυτού του κειμένου, η παραίνεση δηλαδή του παλιού φίλου μου, δεν είναι η ορθογραφική εκδοχή. Είναι η ανάγκη ενός λόγου με φορτίο.
          Tuesday at 4:26pm · · 4 people
        • Αλέκος Φλωράκης Ταξείδι ή ταξίδι ειναι αυτό που σε κάνει να ξεχνάς τα ει και τα ι...
          Tuesday at 11:58pm · · 3 people
        • Irene Manganaris ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ!!!
          20 hours ago ·

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είχε δίκιο;

regina